Vi mennesker har alle sammen brug for nogle at se op til eller blive inspireret af. Det ligger i vores natur at vi altid stræber efter at opnå det mest optimale i vores liv og udvikle os på bedste vis. Det kommer til udtryk på mange måder i dagligdagen hvor man ser, at nogle mænd for eksempel køber en meget dyr bil som de så kan føle sig godt tilpas i og skabe en bestemt identitet ud fra. Kvinder stræber måske efter det perfekte look, som de gerne vil opnå efter en fotomodel som de ser op til og beundrer.
Normalt at stræbe opad
Det er derfor ganske normalt, at vi både bevidst og ubevidst stræber efter at ligne nogle mennesker som vi ser som nogle der har succes og som opnår de ting i livet, som de gerne vil. Måden at efterligne dem på, kan gå via de online medier og de sociale medier, når man ser en kendt skuespiller/inde tage en bestemt jakke på eller bruge et bestemt hårprodukt. Det virker meget effektivt på os andre, fordi vi kan relatere til, at det er en person som vi gerne vil ligne men som vi alligevel opfatter som udenfor vores liga. Når alt dette er sagt er der meget effektivt i at bruge en influencer til din markedsføring af din virksomhed. De kan nemlig gå ind og trykke på alle disse mekanismer som vi lige har nævnt, når du gerne vil sælge dit produkt på en effektiv og personlig måde.
Effektiv markedsføring
En influencer er jo bare et normalt menneske, som alligevel har en kant, en personlighed eller har opnået bestemt i deres liv, som er værd at stræbe efter. Vi sørger for, at din marketingsføringsstrategi bliver sat i forbindelse med en influencer, der kan styrke dit brand og dine virksomhedsprodukter. Det er især en god ide, at vælge en influencer, der har den samme alder, livsførelse og stil, som din virksomhedsmålgruppe. Vi kan altid hjælpe dig med at identificere dine kunder og segmenter, så du bliver mere bevidst om, hvordan du rammer plet med en bestemt influencer til at markedsføre dine produkter eller ydelser via influencer marketing.
Sympati har stor effekt
Når du vælger en influencer vil det automatisk vække en helt anden sympatifølelse hos kunderne, fremfor en mere distanceret kampagne, hvor du promoverer et godt tilbud. Hvis du kan få en influencer til at anbefale dine produkter, er det det samme som at sige god for dem på en troværdig måde.